Legea sponsorizării, împreună cu Codul Fiscal, permit societăților comerciale să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale. Dacă suma sponsorizată nu depășește 0,3% din cifra de afaceri impozitul pe profit de plată se va diminua cu suma integrală a sponsorizării.

Exemplu de calcul

Cifră de afaceri=100.000 lei

Cheltuieli=80.000 lei

Profit impozabil=20.000 lei

Impozit aferent acestui profit (16%) =3.200 lei

0,3% din cifra de afaceri=300 lei

20% din impozitul pe profit=640 lei

Așadar se poate sponsoriza cu până la 300 lei astfel încât valoarea integrală a sponsorizării să fie dedusă din impozitul pe profit de plată.

Astfel impozitul pe profit de plată va fi de 2.900 lei în loc de 3.200 lei.

Se va ţine cont de următoarele:

Sponsorizarea trebuie să fie înregistrată în contabilitate în anul pentru care se face plata impozitului (anul anterior momentului plăţii efective)

O firmă are dreptul să acorde sponsorizări şi peste limitele menţionate mai sus, dar pentru suma ce depăşeşte limita indicată se plăteşte impozit pe profit

„În ceea ce priveşte sponsorizarea, prevederile art.31 alin. (4)-(5) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal sunt aplicabile tuturor contribuabililor plătitori de impozit pe profit, indiferent de sursele din care aceştia realizează veniturile, din România sau din străinătate”. 

Deşi Codul Fiscal permite încă din 2004, ca firmele să redirecţioneze 20% din impozitul pe profit datorat statului către un ONG, fără nici o cheltuială suplimentară, foarte puţine companii uzează de această facilitate. Suma totală care ar putea fi redirecţionată de către companiile româneşti se ridică la 3-400 milioane de euro anual. 

"În temeiul Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale `Titlului II - impozitul pe profit din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, oamenii de afaceri/firmele ar putea redirecţiona 20% din impozitul pe profitul datorat, către... "... Organizaţia E.M.M.A.

"Persoana juridică trebuie numaidecât să aibă profit. Nu trebuie să depăşească valoarea sponsorizării 3 la mie din cifra de afaceri şi 20% din impozitul pe profit. În contabilitate trebuie operat la sfârşitul anului în Declaraţia impozitului pe profit."

Aşadar, 20% din impozitul pe profit al companiilor poate fi redirecţionat către un ONG care susţine o cauză socială, fără a le fi afectat în vreun fel bugetul.
Pentru a putea fi scăzută din impozitul pe profit aferent anului fiscal 2015, suma redirecţionată nu poate fi mai mare de 3 la mie din cifra de afaceri, iar plăţile trebuie făcute până la 31 decembrie.

Procedura prin care firmele pot redirecţiona o parte din impozitul lor pe profit constă în semnarea unui contract de sponsorizare cu ONG-ul care reprezintă cauza pe care managerii şi antreprenorii vor să o susţină. Contractul de sponsorizare îl găsiţi mai jos.

Dacă nu semnaţi astfel de contracte de sponsorizare până la 31 decembrie, banii vor fi viraţi la bugetul de stat.

 

   Contract de sponsorizare 

 

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn